Az FSD 11.4.1 Musk szerint „kiváló”

Érdekesnek tűnik a Tesla Full Self-Driving (FSD) Beta 11.4.1 frissítése, miután Elon Musk megosztotta legújabb tapasztalatait. Musk az FSD Beta 11.4-et „kiválónak” nevezte, miután Austinban (Texas) véletlenszerű helyszínekre navigált „nulla biztonságkritikus közbelépéssel”. Musk a Whole Mars Catalog Twitter-fiókjának egy tweetjére válaszolt, amelyben egy videót mutattak be az FSD Beta 11.3.6-os változatáról, amely sikeresen navigált San Franciscóban, ugyancsak emberi beavatkozással.

Két héttel ezelőtt adták ki az FSD Beta 11.4-et a Tesla dolgozói számára. A cég ebben a frissítésben a jármű teljesítményének finomítására összpontosított az új funkciók bevezetése helyett. Jelentős fejlesztés a gyalogosok felismerésének és reakciójának jobb kezelése, a sebezhető úthasználókra való jobb reagálás és az időjárásfüggő sebességszabályozás.


Hirdetés:



Az FSD toávbbra is csak az Egyesült Államokban és Kanadában érhető el, mivel az európai jogszabályok még nem engedik meg az ilyen típusú autonóm vezetési rendszerek használatát. Ez jelentős hátrányt jelent a kontinensen, hiszen az FSD technológia alkalmazása nagyban hozzájárulhatna a közúti balesetek számának csökkentéséhez.

Véleményünk szerint a jogalkotóknak felül kellene vizsgálniuk a jelenlegi szabályozást, és a technológiai fejlődésre tekintettel módosítaniuk kellene a rendelkezéseket annak érdekében, hogy Európa is kiaknázhassa az FSD által kínált előnyöket.

A Tesla elkötelezettsége az FSD technológia tökéletesítése iránt a gyors frissítések és finomítások során válik nyilvánvalóvá. A cég flottatanulást, felhasználói visszajelzéseket és szigorú tesztelést használ az önvezető autózás valósággá válásának elősegítésére. Ahogy a Tesla tovább bővíti az FSD Beta tesztelőinek számát, létfontosságú adatok gyűlnek össze a további fejlesztésekhez és a korábbi verziókban tapasztalt kihívások kezeléséhez.

A Tesla legújabb FSD Beta 11.4.1 frissítése számos jelentős fejlesztést tartalmaz a vezetési teljesítmény és a biztonság terén:

  • Jobb döntéshozatal a zebránál, ha gyalogosok vannak az úton, vagy az út mellett.
  • Hatékonyabb viselkedés sebezhető úthasználók (VRU) közelében. Az autó a becslések alapján előre lassít.
  • Javított kanyarodási teljesítmény sűrű, rendezetlen városi környezetben, például parkoló autók által blokkolt sávoknál.
  • Javított sávválasztási modul, amely hosszú távú útvonaltervezési „útmutatókat” ad, és csökkenti a rossz útvonaltervezési típus okozta közbelépések számát.
  • Javított geometriai összhang az út és korlátozott területek észlelése között.
  • A részleges besorolások jobb felismerése és a hamis pozitív besorolások pontosságának növelése, csökkentve az összes sávváltási hiba előfordulását.
  • Javított buszsáv-használat és elkerülésének megértése, a sávtípus-érzékelő hálózat frissítésével.
  • Jobb sebességszabályozás sávváltás közben, figyelembe véve a közelgő navigációs határidőket és a mögöttünk lévő járműveket.
  • Új Vision Speed hálózat a tipikus sebességek megbecsüléséhez az adott úton, korlátozva a megengedett maximális sebességet bizonyos környezetekben.
  • Hidroplán-veszély minimalizálása az Autopilot maximális megengedett sebességének útviszonyokhoz igazításával.
  • Jobb hosszú távú útelzárás-észlelés és -kezelés városi utcákon.
  • Javított fejlesztői termelékenység a jobb kód-diagnosztika és a C++20 funkciók révén, amely javítja a jármű válaszidejét is.

Hozzászólás írása

Az Ön email címe nem fog megjelenni. A kötelező mezőket csillaggal (*) jelöljük.