
Közeleg a játékvilág Oscar-díjátadója, a The Game Awards 2024
Már javában folynak az előkészületek a videojátékok legrangosabb éves eseményére. December 12-én tartják Los Angelesben a The Game Awards 2024 díjátadó gálát, amely immár évek óta a játékipar legnagyobb ünnepe és a legfontosabb fejlesztői bejelentések színhelye.
A nemrég nyilvánosságra hozott jelöltek listájából kiderül, hogy két alkotás emelkedik ki a mezőnyből. A Sony kizárólag PlayStation 5 konzolon elérhető platformjátéka, az Astro Bot, valamint a Square Enix nagy költségvetésű szerepjátéka, a Final Fantasy VII Rebirth egyaránt 8-8 kategóriában versenyez az elismerésekért. Mindkét cím esélyes a legjobb játéknak járó fődíjra is.
Hirdetés:
Hat kiemelkedő játék küzd a fődíjért
Az Év Játéka kategóriában az említett két címen kívül még négy figyelemreméltó alkotás kapott jelölést. A független fejlesztésű, kártyajáték mechanikákat ötvöző Balatro, a kínai mitológiára épülő akció-szerepjáték Black Myth: Wukong, az Elden Ring nagy sikerű kiegészítője, a Shadow of the Erdtree, valamint az Atlus új szerepjátéka, a Metaphor: ReFantazio.
Különösen érdekes, hogy a hat jelölt között megtalálható mind nagykiadói prémium produkció, mind egy kis csapat által fejlesztett indie játék is, ami jól mutatja az iparág sokszínűségét. A Balatro jelölése pedig külön mérföldkő, hiszen gyakorlatilag egyetlen fejlesztő, James Croft munkája kapott helyet a legnagyobb költségvetésű címek között.
Több mint játékok díjazása
A rendezvény házigazdája és alapítója, Geoff Keighley a közösségi médiában már előre fokozza a várakozásokat. Nyilatkozata szerint a gálán legalább 40 új játék bejelentésére számíthatunk, köztük olyan nagy kiadók projektjeivel, mint a Microsoft, a Sony és a Nintendo. Korábban olyan címek is itt mutatkoztak be először, mint az Elden Ring vagy a Death Stranding.
A szakmai vélemények mellett a közönség szavazatai is beleszámítanak a végeredménybe. A szavazás már elindult a The Game Awards hivatalos oldalán, ahol bárki leadhatja voksát a kedvenc játékaira. Tavaly a Baldur’s Gate 3 tarolt, hat díjat is bezsebelt, köztük az Év Játéka elismerést is.
Növekvő érdeklődés és technológiai újítások
A tavalyi eseményt minden idők legnagyobb közönségével büszkélkedhetett a szervezőcsapat – több mint 118 millióan követték a közvetítést világszerte. Idén ez a szám tovább növekedhet, hiszen a show-t több mint 30 platformon, köztük Twitchen, YouTube-on és számos más streaming szolgáltatáson keresztül közvetítik majd élőben.
Személyes véleményem szerint a The Game Awards mára túlnőtt eredeti szerepén, és nemcsak a játékipar belső ünnepe, hanem a globális popkultúra egyik legfontosabb eseményévé vált. Az, hogy milyen játékok kapnak elismerést, jelentősen befolyásolja a fejlesztési trendeket, és meghatározza, milyen irányba mozdul el a következő évek játékgyártása.
Érdekesség, hogy idén külön kategóriát kaptak a virtuális és kiterjesztett valóság játékok, ami jelzi a VR/AR technológia növekvő jelentőségét. Ez különösen annak fényében fontos, hogy a Sony, az Apple és a Meta is komoly VR-készülékekkel van jelen a piacon.
A borító képet FLUX.1-dev képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: Competitive video game players on stage at The Game Awards ceremony, receiving trophies, professional lighting, enthusiastic crowd, esports event, dramatic moment.