
A Gmail Gemini asszisztense mostantól egy kattintással hoz létre naptáreseményeket
A Google újabb praktikus funkcióval bővíti a Gmail-be integrált Gemini mesterséges intelligencia képességeit. Az új fejlesztés révén a felhasználók egyetlen gombnyomással hozhatnak létre eseményeket a Google Naptárban, kiküszöbölve a manuális adatbevitel szükségességét.
Okos eseményfelismerés az e-mailekben
A hétfőn bejelentett újítás lényege, hogy a Gemini AI automatikusan felismeri azokat az e-maileket, amelyek naptáreseménnyel kapcsolatos információkat tartalmaznak. Amikor ilyen levelet kapunk, a rendszer egy „Hozzáadás a naptárhoz” gombot jelenít meg az üzenet tárgysora alatt, a már meglévő „E-mail összefoglalása” gomb mellé.
Hirdetés:
Ha például egy vezető e-mailt küld arról, hogy egy bizonyos időpontban értekezletet tart, az AI ezt érzékeli, és felkínálja a naptárba való azonnali mentés lehetőségét. A gombra kattintva a Gemini oldalsávja nyílik meg, és a mesterséges intelligencia közvetlenül létrehozza az eseményt, majd tájékoztatja a felhasználót a Google Naptárhoz való hozzáadásról.
Finomhangolási lehetőségek
Az automatikusan létrehozott eseményeknél a felhasználók utólag még elvégezhetnek módosításokat. A rendszer által generált esemény tartalmaz egy szerkesztés ikont is, amellyel részletes változtatásokat hajthatunk végre: információkat adhatunk hozzá, törölhetünk vagy módosíthatunk.
Véleményem szerint ez az integráció különösen hasznos lehet a sok e-mailt kezelő szakemberek számára, akik gyakran kapnak meetingekkel kapcsolatos leveleket. A manuális naptárbejegyzés kiküszöbölése nemcsak időt takarít meg, de csökkenti a téves bejegyzések vagy kifelejtett események kockázatát is.
Korlátok és elérhetőség
A funkció egyelőre csak angol nyelven és kizárólag a webes felületen érhető el. Fontos tudni, hogy a rendszer nem mutatja a gombot olyan e-maileknél, amelyekből már korábban kinyerte az eseményeket. További korlátozás, hogy az automatikusan létrehozott eseményekhez a rendszer nem ad hozzá más résztvevőket.
Az új szolgáltatás elsősorban az üzleti és vállalati előfizetőket célozza meg. Elérhetővé válik a Google Workspace Business és Enterprise felhasználói számára, valamint azoknak, akik Gemini Education vagy Gemini Education Premium kiegészítővel rendelkeznek. A Google One AI Premium előfizetők szintén használhatják az új funkciót.
Sajnos a Google Workspace személyes fiókokkal rendelkezők és az ingyenes Gmail-felhasználók számára ez a funkció nem lesz elérhető. Ez jól mutatja a Google stratégiáját, amely szerint a leghaladóbb AI-funkciókat az előfizetői körnek tartja fenn.
A borító képet FLUX.1-dev képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: Professional interface of Gmail showing the Gemini AI assistant with a new „Add to Calendar” button, person checking email on laptop, clean modern design, high quality user interface visualization.