BYD ingyenes önvezető technológiája nem biztos, hogy mindenkinek jó lesz

BYD ingyenes önvezető technológiája nem biztos, hogy mindenkinek jó lesz

A BYD, a kínai autóipar egyik vezető szereplője, nemrégiben bemutatta legújabb fejlesztését, az „Isten Szeme” névre keresztelt fejlett vezetéstámogató rendszert (ADAS). A cégcsoport 4 márkájának 21 modelljében ingyenesen kínálja ezt a technológiát, így az ügyfeleknek nem kell extra költségekkel számolniuk.

Széleskörű elérhetőség minden modellben

A legolcsóbb modelljük, a 9,500 dollárért kínált Seagull, az alapverziót kapja meg díjmentesen, míg a luxuskategóriás, 233,500 dolláros Yangwang U9 elektromos szuperautó a csúcsmodell változatával érkezik. Bár ez elsőre lenyűgözőnek tűnik, az „Isten Szeme” elnevezés hasonlóan megtévesztő lehet, mint a Tesla Full Self-Driving (FSD) rendszere.


Hirdetés:



Verseny és piaci reakciók

Az ingyenes ADAS rendszer bevezetése valószínűleg kedvezőtlen reakciókat vált ki a kisebb kínai versenytársaktól. Ez a technológia gyengítheti a Toyota, Volkswagen és Nissan alacsonyabb technológiai szintű járműveit, valamint a Teslát is, amely még nem kapott engedélyt a FSD használatára Kínában.

Technológiai részletek és felépítés

Az „Isten Szeme” rendszer különböző kamerákat és szenzorokat alkalmaz a vezetők támogatására, beleértve a parkolást, az adaptív sebességtartást és az automatizált fékezést. A rendszer képes felismerni a vezetési szokásokat, és a felhasználók érkezése után a sofőr képességeit és stílusát is megtanulja. Wang Chuanfu, a BYD vezetője azt állítja, hogy a rendszer „intelligens vezetési képességei hamarosan elterjednek, mint a biztonsági övek és légzsákok”, de a valóságban még mindig szükség van emberi felügyeletre.

Szakértői vélemények és kritikák

Mark Rainford, a sanghaji autóipari szakértő, nem osztja a BYD optimizmusát. Véleménye szerint a Huawei Qiankun rendszere és más versenytársak, mint az XPeng, Nio és Li Auto, jobban teljesítenek a hasonló rendszerek terén. Ezen túlmenően, a rendszer túlzottan felfokozott hirdetése a sajtóban torzíthatja a fogyasztók elvárásait. Peter Norton, egy másik kritikus, arra figyelmeztet, hogy az „Isten Szeme” rendszer hamis biztonságérzetet kelthet a vezetőkben, akik így kevésbé figyelnek az útra.

Jövőbeli kilátások és integrációk

A BYD tervezi az „Isten Szeme” integrálását a DeepSeek által fejlesztett R1 nagy nyelvi modellbe, amely várhatóan vezérelni fogja a hangutasításokat és az infotainment rendszereket, sőt, akár ADAS feladatokat is elláthat. A cég ambiciózusan törekszik arra, hogy meghatározza piaci dominanciáját a nagy adatmennyiség és a specializált szoftvermérnökök számának köszönhetően.

Véleményem szerint a BYD lépése figyelemre méltó, de a valós teljesítmény még mindig kérdéseket vet fel. A hirdetések és a tényleges funkcionalitás közötti eltérés hosszú távon árthat a cég hírnevének a piacon.

Hozzászólás írása

Az Ön email címe nem fog megjelenni. A kötelező mezőket csillaggal (*) jelöljük.