
A Rivian néhány héten belül bemutatja az autópályás önvezetést
A Rivian hamarosan piacra dobja a „hands-off” vezetéstámogató rendszert, amely az autópályákon való közlekedést hivatott megkönnyíteni, míg 2026-ra várható az „eyes-off” verzió, amely lehetővé teszi a teljes önvezetést bizonyos körülmények között.
Verseny a nagyágyúkkal
Az új rendszer révén a Rivian versenybe szállhat olyan óriásokkal, mint a Ford és a General Motors, akik már bevezették hasonló technológiáikat. A Ford BlueCruise és a GM SuperCruise rendszerei már jelentős figyelmet kaptak az autópiacon, és a Rivian lépése éppen ezekhez kíván mércét állítani. A Tesla Full Self-Driving rendszere, amely magas autonóm szintet ígér, még mindig igényli a vezető figyelmét a kormányon, míg a Rivian egy továbbfejlesztett megoldást kínál, amely kevesebb figyelmet igényel.
Hirdetés:
Gazdasági kihívások és lehetőségek
A vállalat nemrégiben bejelentette, hogy az idei év kihívásokkal teli lesz, részben a szabályozási környezet bizonytalansága miatt. Ennek ellenére a Rivian pozitív bruttó nyereséget tudott elérni a 2024-es negyedik negyedévben, köszönhetően a költségcsökkentési intézkedéseknek és a szoftver- valamint szolgáltatási bevételek növekedésének.

Autonómia a Rivian szívében
Amikor a Rivian 2018-ban debütált a piacon, CEO RJ Scaringe már akkor is a nagy autonóm jövőről beszélt. Képzeljük el, hogy egy utazó elindul, és az autó önállóan teljesíti az utat, hogy elérje a célt. Azóta azonban az autonóm technológiák háttérbe szorultak, mivel a vállalat fókusza a nyilvános részvénykibocsátásra és több különböző járműmodell piacra vitelére irányult.
Technológiai előrelépés
A Rivian jelenleg évente körülbelül 50 000 jármű gyártásával és szállításával foglalkozik, és jelentős Volkswagen-előleggel rendelkezik, amely lehetővé teszi a további fejlesztéseket, például a hands-off rendszer bevezetését. Az autonóm rendszerüket egy “end-to-end” képzési módszerrel fejlesztik, amely hasonló a Tesla megoldásához. Ez a megközelítés nem merev szabályokat ír elő, hanem a kamerák és radarok által gyűjtött adatok alapján képezi ki a rendszert.
Jövőkép és ambíciók
A kezdeti bevezetés során a hands-off funkció kizárólag autópályákon lesz elérhető, de Scaringe kijelentette, hogy 2026-tól a rendszer más út típusokra is kiterjed. A cél az, hogy a végső állapotban a hands-free, eyes-off rendszer mindenütt elérhető legyen, ami jelentős előrelépést jelent az autonóm vezetés terén.
A Rivian innovatív megközelítése a GPU hozzáférés terén is figyelemre méltó, hiszen kreatív módszereket keresnek, amelyek jelentős mennyiségű GPU-t biztosítanak anélkül, hogy saját infrastruktúrájukat kellene kiépíteniük. Ez lényeges különbséget mutat a Tesla által használt, költséges GPU-k piacának kihasználásával szemben.